dimarts, 17 de març del 2009

Impactada després de conèixer que al meu poble també hi ha violència de gènere

Tinc poca cosa a dir, perquè pràcticament no tinc paraules, la meva primera nit a Barcelona (ja explicaré en el proxim escrit les meves impressions sobre la ciutat, ara no toca) i em poso a escriure per un tema que realment m'ha deixat molt impactada, però molt. Aquest matí obria el facebook i una coneguda d'Altafulla penjava un missatge "PROU VIOLÈNCIA DE TOT TIPUS!! Estem de dol per una altra victima de violència de gènere. Aquest cop del poble i coneguda. Concentració a la Plaça del Pou 17:45h" de seguida m'he parat a pensar qui podia ser, he buscat per Internet en diaris digitals i he acabat trobant el nom de la noia, Maria del Mar Córdoba, "la conec, i tant que la conec!" i realment no erem amigues, més aviat conegudes, tenia un any més que jo, sabia qui era perquè havien coincidit a l'escola, també pel poble... Et sorprèn de llegir que han matat a una persona però encara més si ho ha fet el seu ex marit, ex nòvio, una persona amb qui ha mantingut una relació d'afecte, lligam de sentiments, amor... i més fort és encara si la notícia es produeix en el teu propi poble... fortissim. Només m'agradaria que la justícia fos justa i que la persona que ho ha fet pagués pels seus actes, i que si una persona és denunciada per malstractaments es faci cas, que no crec que si algú presenta una denúncia d'aquestes característiques ho faci per amor a l'art, ja m'enteneu... En fi, molts ànims per als familiars i que esperem que Altafulla surti a les notícies per altres motius molt més positius!

Més info Altafulla Ràdio:

Notícies publicades pel 3/24:

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Laia,

doncs com et vaig dir, molt maco l'article! Continúa escrivint de tant en tant, que t'aniré seguint!

Per cert, ja t'he enllaçat en el meu blog!

Esther del Campo ha dit...

Jo també ho vaig escoltar, però a les notícies d'Antena 3. Molt, molt trist que la nostra terra sigui notícia per temes com aquest. No a la violència de gènere!! Però, per desgràcia, encara que els mitjans no se'n facin ressò, n'hi ha moltíssimes víctimes de la violència de gènere.

Recordo també que en un dels setmanaris de Valls on treballava jo, el titular de la portada va ser un sobre l'atemptat d'ETA, un dels guardies civils assassinats havia viscut a Valls. Vam coincidir tots allà que mai mai no ens haguéssim imaginat escriure un titular com aquell a la nostra ciutat...